Skip to main content

Coffee , Marketing point view ?

အမွန္ေတာ့ ဒီသတင္းက ၂၀၁၆ တည္းက အေဟာင္းပါ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ၄၂ % ဆိုတာ တစ္ဝက္နီးပါးပဲ။ ဒီေစ်းကြက္ႀကီးက မေသာက္ရမေနႏိုင္ေအာင္ စြဲလမ္းေနၿပီဆိုေတာ့ ခိုင္မာတဲ့ ေစ်းကြက္လို႔ အၾကမ္းမ်ဥ္း ယူဆလို႔ရၿပီ။
ေနာက္က်န္တဲ့ ၅၈% ထဲကေနလည္း အျမဲမဟုတ္ေတာင္မွ တစ္ခါတစ္ေလ ေသာက္သူက ၁၀% ေလာက္ေတာ့ ရွိဦးမယ္။ ကိုင္း . . . Marketing Point of View အရ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘာလုပ္လို႔ရမလဲ။
.
.

.
ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားမိထားတာေလးေတြကို ေနာက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီမွာ Post Edit လုပ္ၿပီး တင္ေပးထားပါ့မယ္။
အေျဖမွန္လား မမွန္လား ၊ idea အသစ္ျဖစ္လား မျဖစ္လား သိခ်င္ရင္ေတာ့ Comment ေလးေတြ ခ်န္ထားၿပီး ဦးေႏွာက္ကို အလုပ္ေပးၾကတာေပါ့။
Noti ယူခဲ့မယ္ဆိုလည္း Noti ဆိုတာေလးေတာ့ ေရးေပးခဲ့ပါဦး။
================
ဟုတ္ကဲ့ အားလံုးေျဖထားတဲ့ အေျဖေတြကို သံုးသပ္ၾကည့္ရင္ ထုတ္လုပ္ေရးျဖစ္တဲ့ ေကာ္ဖီထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရယ္ ၊ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္ရယ္ကို အဓိက ဦးတည္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေစ်းကြက္ထဲကို တိုက္ရိုက္ဝင္ေရာက္ ၿပိဳင္ဆိုင္တဲ့ သေဘာပါ။
ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ဓာတ္ပံုေလးကို တစ္ခ်က္ျပန္ၾကည့္ရင္ ျပည္တြင္း ေကာ္ဖီတံဆိပ္တစ္ခုရယ္ ျပည္ပေကာ္ဖီ တံဆိပ္ႏွစ္ခုရယ္ကို ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒါေတာင္မွ နာမည္ႀကီး Nescafe, Birdy, Super စတာေတြ မပါေသးပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ျပင္းထန္တယ္။ ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပနဲ႔ပါ ၿပိဳင္ဆိုင္ေနရတယ္ဆိုတာ သိသာထင္ရွားေနပါတယ္။
ေကာ္ဖီအမႈန္႔ ၊ ေကာ္ဖီေစ့ထဲမွာ ဆိုရင္လည္း ေရႊပုဇြန္ ၊ ေမၿမိဳ႕ေကာ္ဖီ စတာေတြက သူတို႔ရဲ႕ ခိုင္မာတဲ့ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ နာမည္ေတြနဲ႔ ရွိေနႏွင့္ၿပီးပါၿပီ။ ေကာ္ဖီဆိုင္ေတြဆိုရင္လည္း ေစ်းႏႈန္းျမင့္တဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္ေတြ ၊ Season လို ဆိုင္ခြဲေတြအမ်ားႀကီးရွိတဲ့ဆိုင္ေတြ ၊ အခုဆိုရင္ ေကာ္ဖီေပၚမွာ မိမိဓာတ္ပံုနဲ႔ ထုတ္ေပးတဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္ေတြပါ ရွိလာေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာမီမွာ ကမာၻသိ Starbuck လို ဆိုင္ေတြ ေရာက္လာခဲ့မယ္ဆိုရင္ . . .
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခုနက လုပ္ငန္း ၂ ခုဟာ အျခားလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ မသက္ဆိုင္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ တျခား လုပ္ငန္းေတြက ေကာ္ဖီနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ မသက္ဆိုင္ရမွာလဲ။
စီးပြားေရးနဲ႔ စာေပလုပ္ငန္းေတြဆိုရင္ -
Coffee Industry နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္စာေပေတြ ထုတ္လုပ္မယ္ သင္ၾကားမယ္။
ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ေကာ္ဖီအမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳလုပ္နည္းေတြ စာအုပ္ထုတ္မယ္ သင္တန္းဖြင့္မယ္။
ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သူေတြ -
ေကာ္ဖီနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ထုတ္ကုန္အသစ္အဆန္းေတြ ထုတ္လုပ္မယ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်မယ္။
ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းေတြ -
လက္ေဆာင္ပစၥည္းေတြ ၊ ေၾကာ္ျငာေတြကို ေကာ္ဖီနဲ႔ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြနဲ႔သာ ခ်ိတ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ၄၂% ေသာ ေကာ္ဖီခ်စ္သူေတြကို ကုန္ပစၥည္းအသစ္ေၾကာ္ျငာႏိုင္မယ္။
က်န္းမာေရး -
ေကာ္ဖီေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးေတြ ။
အလွအပ -
ေကာ္ဖီကထုတ္လုပ္တဲ့ အလွကုန္ပစၥည္းေတြ အလွျပင္နည္းေတြ
စသျဖင့္ စသျဖင့္
ေမာ္ေတာ္ကား ကုမၸဏီေတြေတာင္မွ ေကာ္ဖီကို အရင္းျပဳၿပီး ေရာင္းအားတက္ေအာင္ လုပ္သြားဖူးတယ္။ ကားထဲမွာ ေကာ္ဖီခြက္ မေမွာက္က်ေအာင္ ထိန္းႏိုင္တဲ့ အထိန္းေလးတစ္ခု ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ ေကာ္ဖီကို ကားေမာင္းရင္း အႏၱရာယ္ကင္းစြာ ေသာက္လို႔ရေအာင္ စီစဥ္ေပးလိုက္တယ္။
ကိုင္း . . . လုပ္ငန္းေတြ အမ်ားႀကီး ထြက္မလာေပဘူးလား။ ကြမ္းယာေတာင္မွ ေကာ္ဖီမႈန္႔ေလးနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ထည့္မဝါးၾကည့္ခ်င္ရတာလဲ။ ဒါဟာ အသစ္အဆန္းပဲေလ။
Marketing is everything ပါ။
Marketing ဆိုတာ Customer ကို ကိုယ့္ဆီေရာက္လာေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ ပညာပါ။
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္လ်က္
credit to : Mr. Marketing Myanmar



Comments

Popular posts from this blog

မိုဘိုင္းဖုန္းနဲ႔ဓာတ္ပံုု႐ိုက္တဲ့အခါ မွားတတ္တဲ့အေလ့အထမ်ား

မိုဘိုင္းဖုန္းနဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ အခ်ိဳ႕ပံုေကာင္းေတြမရဘဲ သူမ်ားဓာတ္ပံုေတြက ဘာလို႔ပိုလွေနလဲဆိုၿပီး ခံစားမိတတ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ေနရာအတူတူ၊ သံုးတဲ့ မိုဘိုင္းဖုန္းလည္း အတူတူနဲ႔ အျခားသူ ႐ိုက္ကူးတဲ့ပံုက ကိုယ့္ပံုထက္ ပိုမိုက္ေနတာကို ေတြ႕ၾကရၿပီး ဘာေၾကာင့္လဲဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ဓာတ္ပံုပညာမွာ အခ်ိဳ႕ မလုပ္သင့္တဲ့ ဝိေသသေလးေတြကို ကိုယ္က သတိမထားဘဲ လုပ္လိုက္မိလို႔ သူမ်ားကကိုယ့္ထက္ အနည္းေလးဓာတ္ပံုပညာ သိထားတာေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ဓာတ္ပံုေကာင္း တစ္ပံုသူတို႔ရရွိ သြားၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုမျဖစ္ရ ေလေအာင္ ဓာတ္ပံုပညာမွာ သိထားရမယ့္ အေျခခံ အေၾကာင္းအခ်က္ အခ်ိဳ႕ကို ေဝမွ်လိုပါတယ္။ Horizontal မ်ဥ္းေတြ ေရျပင္ညီျဖစ္ေအာင္ မ႐ိုက္ကူးျခင္း အခ်ိဳ႕ဓာတ္ပံုေကာင္းေတြမွာ မ်ဥ္းေၾကာင္းေတြဟာ အလြန္အေရးပါတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို ေနာက္ခံထား႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာ ေရျပင္ညီမ်ဥ္းေၾကာင္းျဖစ္ဖိုု႔က အထူးအေရးႀကီးပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ တံတားေတြ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ မ်ဥ္းၿပိဳင္ျဖစ္ေနတဲ့ တံတားေဘာင္ေတြ၊ ဓာတ္တိုင္ေတြ၊ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ စတာေတြကို ႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာ မ်ဥ္းေၾကာင္

Personal Branding ဆိုတာ

တခ်ိဳ႕လူေတြက မိမိေတာ္ေၾကာင္း တတ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ၾကြား၀ါးတတ္ၾကတယ္။ မိမိ အာဏာ၊လုပ္ပိုင္ခြင့္သံုးျပီ း ဘယ္ေလာက္လုပ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာက ို Branding လို႕ထင္ေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲ့အရာက တက္တက္စင္လြဲပါတယ္။ Branding အစစ္မွန္က ဘာလဲ… " Personal Branding ဆိုတာ မိမိအခန္းထဲမွာ မရွိတဲ့ေနာက္ အျခားလူေတြေျပာၾကတဲ့ ကိုယ့္အေၾကာင္းတဲ့"   Credit To ; ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမူစြမ္းရည္