အမွန္ေတာ့ ဒီသတင္းက ၂၀၁၆ တည္းက အေဟာင္းပါ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ၄၂ % ဆိုတာ တစ္ဝက္နီးပါးပဲ။ ဒီေစ်းကြက္ႀကီးက မေသာက္ရမေနႏိုင္ေအာင္ စြဲလမ္းေနၿပီဆိုေတာ့ ခိုင္မာတဲ့ ေစ်းကြက္လို႔ အၾကမ္းမ်ဥ္း ယူဆလို႔ရၿပီ။
ေနာက္က်န္တဲ့ ၅၈% ထဲကေနလည္း အျမဲမဟုတ္ေတာင္မွ တစ္ခါတစ္ေလ ေသာက္သူက ၁၀% ေလာက္ေတာ့ ရွိဦးမယ္။ ကိုင္း . . . Marketing Point of View အရ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘာလုပ္လို႔ရမလဲ။
.
.
.
ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားမိထားတာေလးေတြကို ေနာက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီမွာ Post Edit လုပ္ၿပီး တင္ေပးထားပါ့မယ္။
အေျဖမွန္လား မမွန္လား ၊ idea အသစ္ျဖစ္လား မျဖစ္လား သိခ်င္ရင္ေတာ့ Comment ေလးေတြ ခ်န္ထားၿပီး ဦးေႏွာက္ကို အလုပ္ေပးၾကတာေပါ့။
.
.
.
ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားမိထားတာေလးေတြကို ေနာက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီမွာ Post Edit လုပ္ၿပီး တင္ေပးထားပါ့မယ္။
အေျဖမွန္လား မမွန္လား ၊ idea အသစ္ျဖစ္လား မျဖစ္လား သိခ်င္ရင္ေတာ့ Comment ေလးေတြ ခ်န္ထားၿပီး ဦးေႏွာက္ကို အလုပ္ေပးၾကတာေပါ့။
Noti ယူခဲ့မယ္ဆိုလည္း Noti ဆိုတာေလးေတာ့ ေရးေပးခဲ့ပါဦး။
================
================
ဟုတ္ကဲ့ အားလံုးေျဖထားတဲ့ အေျဖေတြကို သံုးသပ္ၾကည့္ရင္ ထုတ္လုပ္ေရးျဖစ္တဲ့ ေကာ္ဖီထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရယ္ ၊ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္ရယ္ကို အဓိက ဦးတည္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေစ်းကြက္ထဲကို တိုက္ရိုက္ဝင္ေရာက္ ၿပိဳင္ဆိုင္တဲ့ သေဘာပါ။
ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ဓာတ္ပံုေလးကို တစ္ခ်က္ျပန္ၾကည့္ရင္ ျပည္တြင္း ေကာ္ဖီတံဆိပ္တစ္ခုရယ္ ျပည္ပေကာ္ဖီ တံဆိပ္ႏွစ္ခုရယ္ကို ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒါေတာင္မွ နာမည္ႀကီး Nescafe, Birdy, Super စတာေတြ မပါေသးပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ျပင္းထန္တယ္။ ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပနဲ႔ပါ ၿပိဳင္ဆိုင္ေနရတယ္ဆိုတာ သိသာထင္ရွားေနပါတယ္။
ေကာ္ဖီအမႈန္႔ ၊ ေကာ္ဖီေစ့ထဲမွာ ဆိုရင္လည္း ေရႊပုဇြန္ ၊ ေမၿမိဳ႕ေကာ္ဖီ စတာေတြက သူတို႔ရဲ႕ ခိုင္မာတဲ့ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ နာမည္ေတြနဲ႔ ရွိေနႏွင့္ၿပီးပါၿပီ။ ေကာ္ဖီဆိုင္ေတြဆိုရင္လည္း ေစ်းႏႈန္းျမင့္တဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္ေတြ ၊ Season လို ဆိုင္ခြဲေတြအမ်ားႀကီးရွိတဲ့ဆိုင္ေတြ ၊ အခုဆိုရင္ ေကာ္ဖီေပၚမွာ မိမိဓာတ္ပံုနဲ႔ ထုတ္ေပးတဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္ေတြပါ ရွိလာေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာမီမွာ ကမာၻသိ Starbuck လို ဆိုင္ေတြ ေရာက္လာခဲ့မယ္ဆိုရင္ . . .
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခုနက လုပ္ငန္း ၂ ခုဟာ အျခားလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ မသက္ဆိုင္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ တျခား လုပ္ငန္းေတြက ေကာ္ဖီနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ မသက္ဆိုင္ရမွာလဲ။
စီးပြားေရးနဲ႔ စာေပလုပ္ငန္းေတြဆိုရင္ -
Coffee Industry နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္စာေပေတြ ထုတ္လုပ္မယ္ သင္ၾကားမယ္။
ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ေကာ္ဖီအမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳလုပ္နည္းေတြ စာအုပ္ထုတ္မယ္ သင္တန္းဖြင့္မယ္။
Coffee Industry နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္စာေပေတြ ထုတ္လုပ္မယ္ သင္ၾကားမယ္။
ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ေကာ္ဖီအမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳလုပ္နည္းေတြ စာအုပ္ထုတ္မယ္ သင္တန္းဖြင့္မယ္။
ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သူေတြ -
ေကာ္ဖီနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ထုတ္ကုန္အသစ္အဆန္းေတြ ထုတ္လုပ္မယ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်မယ္။
ေကာ္ဖီနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ထုတ္ကုန္အသစ္အဆန္းေတြ ထုတ္လုပ္မယ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်မယ္။
ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းေတြ -
လက္ေဆာင္ပစၥည္းေတြ ၊ ေၾကာ္ျငာေတြကို ေကာ္ဖီနဲ႔ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြနဲ႔သာ ခ်ိတ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ၄၂% ေသာ ေကာ္ဖီခ်စ္သူေတြကို ကုန္ပစၥည္းအသစ္ေၾကာ္ျငာႏိုင္မယ္။
လက္ေဆာင္ပစၥည္းေတြ ၊ ေၾကာ္ျငာေတြကို ေကာ္ဖီနဲ႔ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြနဲ႔သာ ခ်ိတ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ၄၂% ေသာ ေကာ္ဖီခ်စ္သူေတြကို ကုန္ပစၥည္းအသစ္ေၾကာ္ျငာႏိုင္မယ္။
က်န္းမာေရး -
ေကာ္ဖီေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးေတြ ။
ေကာ္ဖီေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးေတြ ။
အလွအပ -
ေကာ္ဖီကထုတ္လုပ္တဲ့ အလွကုန္ပစၥည္းေတြ အလွျပင္နည္းေတြ
ေကာ္ဖီကထုတ္လုပ္တဲ့ အလွကုန္ပစၥည္းေတြ အလွျပင္နည္းေတြ
စသျဖင့္ စသျဖင့္
ေမာ္ေတာ္ကား ကုမၸဏီေတြေတာင္မွ ေကာ္ဖီကို အရင္းျပဳၿပီး ေရာင္းအားတက္ေအာင္ လုပ္သြားဖူးတယ္။ ကားထဲမွာ ေကာ္ဖီခြက္ မေမွာက္က်ေအာင္ ထိန္းႏိုင္တဲ့ အထိန္းေလးတစ္ခု ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ ေကာ္ဖီကို ကားေမာင္းရင္း အႏၱရာယ္ကင္းစြာ ေသာက္လို႔ရေအာင္ စီစဥ္ေပးလိုက္တယ္။
ေမာ္ေတာ္ကား ကုမၸဏီေတြေတာင္မွ ေကာ္ဖီကို အရင္းျပဳၿပီး ေရာင္းအားတက္ေအာင္ လုပ္သြားဖူးတယ္။ ကားထဲမွာ ေကာ္ဖီခြက္ မေမွာက္က်ေအာင္ ထိန္းႏိုင္တဲ့ အထိန္းေလးတစ္ခု ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ ေကာ္ဖီကို ကားေမာင္းရင္း အႏၱရာယ္ကင္းစြာ ေသာက္လို႔ရေအာင္ စီစဥ္ေပးလိုက္တယ္။
ကိုင္း . . . လုပ္ငန္းေတြ အမ်ားႀကီး ထြက္မလာေပဘူးလား။ ကြမ္းယာေတာင္မွ ေကာ္ဖီမႈန္႔ေလးနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ထည့္မဝါးၾကည့္ခ်င္ရတာလဲ။ ဒါဟာ အသစ္အဆန္းပဲေလ။
Marketing is everything ပါ။
Marketing ဆိုတာ Customer ကို ကိုယ့္ဆီေရာက္လာေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ ပညာပါ။
Marketing ဆိုတာ Customer ကို ကိုယ့္ဆီေရာက္လာေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ ပညာပါ။
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္လ်က္
credit to : Mr. Marketing Myanmar
Comments
Post a Comment