🔵 ဒီေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ အသံထက္ အေ႐ႊ႕ပိုျမန္တဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းစုႀကီးေတြမွာ Strategy Department (မဟာဗ်ဴဟာဌာန) တို႔। Business Development Department ( စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဌာန) တို႔ကို စနစ္တက်ထားရွိတာကို ျမင္ေတြ႕လာရတယ္...
🔘 Strategy Department ( မဟာဗ်ဴဟာဌာန) ေတြမွာဆိုရင္ ေနာင္လာမယ့္ အနာဂါတ္မွာ ဘာေတြျဖစ္လာနိုင္တယ္... ကိုယ့္ Industry ရဲ့ အေ႐ြ႕ေတြ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲ သြားနိုု္င္တယ္ဆိုတာကို ေခတ္လြန္ စိတ္ကူးယဥ္သိပၸံရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြအထိ လိုက္လံၾကည့္ရွဳၿပီး အေတြးသစ္ အျမင္သစ္ စိတ္ကူးသစ္ေတြနဲ႔ စီးပြားေရး ဗ်ဴဟာေတြေရးဆြဲၾကတယ္... ဥပမာအားျဖင့္ စူပါမားကက္တစ္လံုးမွမရွိတဲ့ အလီဘာဘာတို႔... အေမဇုံတို႔လို လက္လီအြန္လိုင္းေစ်းေရာင္းစနစ္ေတြ ထြန္းကားလာေတာ့ ေဝါမတ္လို စူပါမားကက္ေတြ ပိတ္ပစ္လိုက္ရတာ အမ်ားႀကီးဘဲ...
▪️စင္ကာပူမွာဆိုရင္ စာတိုက္ ေခ်ာပို႔စနစ္က ကိုယ္ေတြဆီမွာလို မိရိုးဖလာ ရိုးရာ ေခ်ာပို႔စနစ္ မဟုတ္ေတာ့တာၾကာၿပီ... စူပါမားကက္ေတြမွာ စာတိုက္အေသးေတြလိုက္ဖြင့္တယ္... ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေခ်ာ ေသတၱာေလးေတြထားထားေပးတယ္... ကိုယ့္ပစၥည္းကို ဘယ္ေသတၱာမွာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေ႐ြးပါဆိုၿပီး အြန္လိုင္းကေန QR Code ပို႔ေပးလိုက္တယ္... အဲ့ဒီစာတိုက္ေသတၱာမွာ QR Code ကို Scan ဖတ္ၿပီး ဖြင့္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ့ပါဆယ္ေခ်ာထုတ္ကို ယူသြားလိုက္ရံုပဲ...
🔘 Taxi ေလာကမွာဆိုရင္လဲ U Ber တို႔ Grab တို႔က ကားတစ္စီးမွ ရင္းနွီးထူေထာင္စရာမလိုဘဲ ခရီးသည္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပးတဲ့ အြန္လိုင္းစနစ္ေတြ... ဟိုတယ္တစ္လံုးမွ မရွိဘဲ ဟိုတယ္လုပ္ငန္းကေန အႀကီးအက်ယ္ စီးပြားျဖစ္ေနတဲ့ Agoda, Booking.com လို စနစ္ေတြ အမ်ားအျပားက ေလွႀကီးထိုးရိုးရိုးမဟုတ္တဲ့ ဒံုးပ်ံစနစ္နဲ႔ ေငြရွာတတ္ၾကတယ္...
▪️ ေခတ္စနစ္နဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ စီးပြားေရး ေရစီးေၾကာင္းေတြကို ႀကိဳတင္ေလ့လာ တြက္ခ်က္ၿပီး ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ေ႐ြ႕မယ္ဆိုတဲ့ စီးပြားေရး မဟာဗ်ဴဟာေတြကို ေသခ်ာ သံုးသပ္ေရးဆြဲၿပီးမွ ကမၻာ့စီးပြားေရးေရစီးေၾကာင္းမွာ လိုက္ပါ စီးေျမာေလ့ရွိၾကတာကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရတယ္...
🔘 အဲ့ဒါနဲ႔တၿပိဳင္နက္ထဲ Business Development ( စီးပြားေရးဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဌာန) ကလဲ ဒါေတြကို ေရတိုေရရွည္မွာ ပီပီျပင္ျပင္ အေကာင္ထည္ေဖာ္ေဆာင္နိုင္ဖို႔ ေအာက္က ဌာနခြဲေတြနဲ႔ ပူးေပါင္း ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္႐ြက္ၿပီး ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ယူတယ္... ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မွဳမရွိဘဲ သူတလူ ငါမင္းနဲ႔ တာဝန္ယူ တာဝန္ခံမွဳ မရွိရင္လဲ ေရွ႕ေရာက္မွာကို မဟုတ္ေတာ့ဘူး... ဒါေတြကို ေပါင္းစပ္ညွိနွိဳင္းေပးရတာ... ေနာက္ၿပီး လက္တမ္းေလွ်ာက္ေျပာ... ေလွ်ာက္လုပ္တာမ်ိဳး... စိတ္ကူးေပါက္ရင္ ေပါက္သလို ထလုပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ Case Study ေတြ... Market ရဲ့ Target ေတြကို ေသခ်ာတြက္ခ်က္ေပးၾကရတယ္... ဥပမာအားျဖင့္ လက္ရွိ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ပကတိ အေျခအေနက ဘယ္လို... ကမၻာ့ စီးပြားေရး ေရစီးေၾကာင္းကဘယ္လို စသျဖင့္ လမ္းလြဲသြားရင္ အခ်ိန္ၾကာတယ္... ပင္ပမ္းမယ္... ဒါေတြေၾကာင့္မို႔ ကုမၸဏီေတြမွာ ဒီလို ဌာနေတြ ထားရွိလာၾကတယ္...
🔶 ခုေနာက္ပိုင္း ကမၻာ့စီးပြားေရးဟာ ဒံုးပ်ံအလ်င္မက တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနေတာ့ ေလွႀကီးထိုး ရိုးရိုးသြားေနရင္ မိရိုးဖလာ ရိုးရာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ တေျဖးေျဖး ေစ်းကြက္ေပ်ာက္လာမွာကိုလဲ စိုးရိမ္မိတယ္...
🔷 Strategy & Business Development Department ေတြ ကို ကြ်မ္းက်င္ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေသခ်ာ စနစ္တက် ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေရွ႕သို႔လွမ္းခ်ီရင္ ေထာ္လာဂ်ီ speed ကေန ဒံုးပ်ံ speed ျဖစ္ဖို႔ရာ အသာေလး...
Credit To : Zin Min Swe
Comments
Post a Comment