Skip to main content

ေထာ္လာဂ်ီ Speed ကေန ဒံုးပ်ံ Speed ဆီသို႕

🔵 ဒီေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ အသံထက္ အေ႐ႊ႕ပိုျမန္တဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းစုႀကီးေတြမွာ Strategy Department (မဟာဗ်ဴဟာဌာန) တို႔। Business Development Department ( စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဌာန) တို႔ကို စနစ္တက်ထားရွိတာကို ျမင္ေတြ႕လာရတယ္...
🔘 Strategy Department ( မဟာဗ်ဴဟာဌာန) ေတြမွာဆိုရင္ ေနာင္လာမယ့္ အနာဂါတ္မွာ ဘာေတြျဖစ္လာနိုင္တယ္... ကိုယ့္ Industry ရဲ့ အေ႐ြ႕ေတြ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲ သြားနိုု္င္တယ္ဆိုတာကို ေခတ္လြန္ စိတ္ကူးယဥ္သိပၸံရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြအထိ လိုက္လံၾကည့္ရွဳၿပီး အေတြးသစ္ အျမင္သစ္ စိတ္ကူးသစ္ေတြနဲ႔ စီးပြားေရး ဗ်ဴဟာေတြေရးဆြဲၾကတယ္... ဥပမာအားျဖင့္ စူပါမားကက္တစ္လံုးမွမရွိတဲ့ အလီဘာဘာတို႔... အေမဇုံတို႔လို လက္လီအြန္လိုင္းေစ်းေရာင္းစနစ္ေတြ ထြန္းကားလာေတာ့ ေဝါမတ္လို စူပါမားကက္ေတြ ပိတ္ပစ္လိုက္ရတာ အမ်ားႀကီးဘဲ...
▪️စင္ကာပူမွာဆိုရင္ စာတိုက္ ေခ်ာပို႔စနစ္က ကိုယ္ေတြဆီမွာလို မိရိုးဖလာ ရိုးရာ ေခ်ာပို႔စနစ္ မဟုတ္ေတာ့တာၾကာၿပီ... စူပါမားကက္ေတြမွာ စာတိုက္အေသးေတြလိုက္ဖြင့္တယ္... ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေခ်ာ ေသတၱာေလးေတြထားထားေပးတယ္... ကိုယ့္ပစၥည္းကို ဘယ္ေသတၱာမွာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေ႐ြးပါဆိုၿပီး အြန္လိုင္းကေန QR Code ပို႔ေပးလိုက္တယ္... အဲ့ဒီစာတိုက္ေသတၱာမွာ QR Code ကို Scan ဖတ္ၿပီး ဖြင့္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ့ပါဆယ္ေခ်ာထုတ္ကို ယူသြားလိုက္ရံုပဲ...
🔘 Taxi ေလာကမွာဆိုရင္လဲ U Ber တို႔ Grab တို႔က ကားတစ္စီးမွ ရင္းနွီးထူေထာင္စရာမလိုဘဲ ခရီးသည္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပးတဲ့ အြန္လိုင္းစနစ္ေတြ... ဟိုတယ္တစ္လံုးမွ မရွိဘဲ ဟိုတယ္လုပ္ငန္းကေန အႀကီးအက်ယ္ စီးပြားျဖစ္ေနတဲ့ Agoda, Booking.com လို စနစ္ေတြ အမ်ားအျပားက ေလွႀကီးထိုးရိုးရိုးမဟုတ္တဲ့ ဒံုးပ်ံစနစ္နဲ႔ ေငြရွာတတ္ၾကတယ္...
▪️ ေခတ္စနစ္နဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ စီးပြားေရး ေရစီးေၾကာင္းေတြကို ႀကိဳတင္ေလ့လာ တြက္ခ်က္ၿပီး ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ေ႐ြ႕မယ္ဆိုတဲ့ စီးပြားေရး မဟာဗ်ဴဟာေတြကို ေသခ်ာ သံုးသပ္ေရးဆြဲၿပီးမွ ကမၻာ့စီးပြားေရးေရစီးေၾကာင္းမွာ လိုက္ပါ စီးေျမာေလ့ရွိၾကတာကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရတယ္...
🔘 အဲ့ဒါနဲ႔တၿပိဳင္နက္ထဲ Business Development ( စီးပြားေရးဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဌာန) ကလဲ ဒါေတြကို ေရတိုေရရွည္မွာ ပီပီျပင္ျပင္ အေကာင္ထည္ေဖာ္ေဆာင္နိုင္ဖို႔ ေအာက္က ဌာနခြဲေတြနဲ႔ ပူးေပါင္း ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္႐ြက္ၿပီး ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ယူတယ္... ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မွဳမရွိဘဲ သူတလူ ငါမင္းနဲ႔ တာဝန္ယူ တာဝန္ခံမွဳ မရွိရင္လဲ ေရွ႕ေရာက္မွာကို မဟုတ္ေတာ့ဘူး... ဒါေတြကို ေပါင္းစပ္ညွိနွိဳင္းေပးရတာ... ေနာက္ၿပီး လက္တမ္းေလွ်ာက္ေျပာ... ေလွ်ာက္လုပ္တာမ်ိဳး... စိတ္ကူးေပါက္ရင္ ေပါက္သလို ထလုပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ Case Study ေတြ... Market ရဲ့ Target ေတြကို ေသခ်ာတြက္ခ်က္ေပးၾကရတယ္... ဥပမာအားျဖင့္ လက္ရွိ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ပကတိ အေျခအေနက ဘယ္လို... ကမၻာ့ စီးပြားေရး ေရစီးေၾကာင္းကဘယ္လို စသျဖင့္ လမ္းလြဲသြားရင္ အခ်ိန္ၾကာတယ္... ပင္ပမ္းမယ္... ဒါေတြေၾကာင့္မို႔ ကုမၸဏီေတြမွာ ဒီလို ဌာနေတြ ထားရွိလာၾကတယ္...
🔶 ခုေနာက္ပိုင္း ကမၻာ့စီးပြားေရးဟာ ဒံုးပ်ံအလ်င္မက တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနေတာ့ ေလွႀကီးထိုး ရိုးရိုးသြားေနရင္ မိရိုးဖလာ ရိုးရာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ တေျဖးေျဖး ေစ်းကြက္ေပ်ာက္လာမွာကိုလဲ စိုးရိမ္မိတယ္...
🔷 Strategy & Business Development Department ေတြ ကို ကြ်မ္းက်င္ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေသခ်ာ စနစ္တက် ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေရွ႕သို႔လွမ္းခ်ီရင္ ေထာ္လာဂ်ီ speed ကေန ဒံုးပ်ံ speed ျဖစ္ဖို႔ရာ အသာေလး...

Credit To : Zin Min Swe 


Comments

Popular posts from this blog

မိုဘိုင္းဖုန္းနဲ႔ဓာတ္ပံုု႐ိုက္တဲ့အခါ မွားတတ္တဲ့အေလ့အထမ်ား

မိုဘိုင္းဖုန္းနဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ အခ်ိဳ႕ပံုေကာင္းေတြမရဘဲ သူမ်ားဓာတ္ပံုေတြက ဘာလို႔ပိုလွေနလဲဆိုၿပီး ခံစားမိတတ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ေနရာအတူတူ၊ သံုးတဲ့ မိုဘိုင္းဖုန္းလည္း အတူတူနဲ႔ အျခားသူ ႐ိုက္ကူးတဲ့ပံုက ကိုယ့္ပံုထက္ ပိုမိုက္ေနတာကို ေတြ႕ၾကရၿပီး ဘာေၾကာင့္လဲဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ဓာတ္ပံုပညာမွာ အခ်ိဳ႕ မလုပ္သင့္တဲ့ ဝိေသသေလးေတြကို ကိုယ္က သတိမထားဘဲ လုပ္လိုက္မိလို႔ သူမ်ားကကိုယ့္ထက္ အနည္းေလးဓာတ္ပံုပညာ သိထားတာေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ဓာတ္ပံုေကာင္း တစ္ပံုသူတို႔ရရွိ သြားၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုမျဖစ္ရ ေလေအာင္ ဓာတ္ပံုပညာမွာ သိထားရမယ့္ အေျခခံ အေၾကာင္းအခ်က္ အခ်ိဳ႕ကို ေဝမွ်လိုပါတယ္။ Horizontal မ်ဥ္းေတြ ေရျပင္ညီျဖစ္ေအာင္ မ႐ိုက္ကူးျခင္း အခ်ိဳ႕ဓာတ္ပံုေကာင္းေတြမွာ မ်ဥ္းေၾကာင္းေတြဟာ အလြန္အေရးပါတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို ေနာက္ခံထား႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာ ေရျပင္ညီမ်ဥ္းေၾကာင္းျဖစ္ဖိုု႔က အထူးအေရးႀကီးပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ တံတားေတြ ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ မ်ဥ္းၿပိဳင္ျဖစ္ေနတဲ့ တံတားေဘာင္ေတြ၊ ဓာတ္တိုင္ေတြ၊ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ စတာေတြကို ႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာ မ်ဥ္းေၾကာင္

Personal Branding ဆိုတာ

တခ်ိဳ႕လူေတြက မိမိေတာ္ေၾကာင္း တတ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ၾကြား၀ါးတတ္ၾကတယ္။ မိမိ အာဏာ၊လုပ္ပိုင္ခြင့္သံုးျပီ း ဘယ္ေလာက္လုပ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာက ို Branding လို႕ထင္ေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲ့အရာက တက္တက္စင္လြဲပါတယ္။ Branding အစစ္မွန္က ဘာလဲ… " Personal Branding ဆိုတာ မိမိအခန္းထဲမွာ မရွိတဲ့ေနာက္ အျခားလူေတြေျပာၾကတဲ့ ကိုယ့္အေၾကာင္းတဲ့"   Credit To ; ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမူစြမ္းရည္

Coffee , Marketing point view ?

အမွန္ေတာ့ ဒီသတင္းက ၂၀၁၆ တည္းက အေဟာင္းပါ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ၄၂ % ဆိုတာ တစ္ဝက္နီးပါးပဲ။ ဒီေစ်းကြက္ႀကီးက မေသာက္ရမေနႏိုင္ေအာင္ စြဲလမ္းေနၿပီဆိုေတာ့ ခိုင္မာတဲ့ ေစ်းကြက္လို႔ အၾကမ္းမ်ဥ္း ယူဆလို႔ရၿပီ။ ေနာက္က်န္တဲ့ ၅၈% ထဲကေနလည္း အျမဲမဟုတ္ေတာင္မွ တစ္ခါတစ္ေလ ေသာက္သူက ၁၀% ေလာက္ေတာ့ ရွိဦးမယ္။ ကိုင္း . . . Marketing Point of View အရ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘာလုပ္လို႔ရမလဲ။ . . . ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားမိထားတာေလးေတြကို ေနာက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီမွာ Post Edit လုပ္ၿပီး တင္ေပးထားပါ့မယ္။ အေျဖမွန္လား မမွန္လား ၊ idea အသစ္ျဖစ္လား မျဖစ္လား သိခ်င္ရင္ေတာ့ Comment ေလးေတြ ခ်န္ထားၿပီး ဦးေႏွာက္ကို အလုပ္ေပးၾကတာေပါ့။ Noti ယူခဲ့မယ္ဆိုလည္း Noti ဆိုတာေလးေတာ့ ေရးေပးခဲ့ပါဦး။ ================ ဟုတ္ကဲ့ အားလံုးေျဖထားတဲ့ အေျဖေတြကို သံုးသပ္ၾကည့္ရင္ ထုတ္လုပ္ေရးျဖစ္တဲ့ ေကာ္ဖီထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရယ္ ၊ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္ရယ္ကို အဓိက ဦးတည္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေစ်းကြက္ထဲကို တိုက္ရိုက္ဝင္ေရာက္ ၿပိဳင္ဆိုင္တဲ့ သေဘာပါ။ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ဓာတ္ပံုေလးကို တစ္ခ်က္ျပန္ၾကည့္ရင္ ျပည္တြင္း ေကာ္ဖီတံဆိပ္တစ္ခုရယ္ ျပည္ပေကာ္ဖီ တံဆိပ္ႏွစ္ခုရယ္ကို ေ